Monday, October 24, 2011

Anugerah Cemerlang Lagi :))

Assalamualaikum Syemua :))))
Udah sarapan ke kalian semua? Hujan renyai-renyai sejak semalam lagi. Di saat-saat akhir pula, pensyarah call saya, "Kelas batal ye".
Saya terus bagi jawapan hipokrik kepada pensyarah tersebut, "Ala..ya ka...."
Cuba bagi jawapan menyatakan kekecewaan di atas pembatalan kelas terbabit..hehe Padahalnya rasa macam nak lompat-lompat setinggi meja (tinggi tu ja la yang termampu lompat pun).. Dalam hati pulak Tuhan saja yang tau, berulang kali dok ucap ALHAMDULILAH :))) Memang dari pagi tadi nak bangun rasa malas tersangat-sangat. Haih apa la nak jadi, FINAL dah dekat oiiiiii.....

Lupakan seketika perihal final, test, quiz, assigment, dan segalanya. Meh sini nak story sikit. Kira cerita terbaru, terhangat lagi nih. Alkisahnya minggu lalu bersamaan dengan hari Rabu, 19 Oktober 2011, sekali lagi 'fakulti' saya mengadakan Majlis Penyampaian Anugerah Cemerlang. Alhamdulilah, untuk semester lepas sekali lagi saya memperolehi pointer yang melayakkan saya untuk naik ke pentas terima hadiah cemerlang sekali lagi. Cumanya, pointer semester lepas sedikit merosot berbanding dengan pointer sebelum ini.. :(

Sebelum nak naik pentas, semestinya aktiviti mencari baju baru perlu didahulukan. Hari glamour katakan. So, pastinya Mr. T menjadi bodyguard saya ke hulu ke hilir mencari baju yang sesuai. Dari satu kedai ke satu kedai, semua kedai yang jual baju pasti kami akan jelajah hingga ke hujung pelosok. Namun satu pun tak berkenan di hati. Mahu tidak mahu, dipaksanya saya membuat pilihan dan sebelum balik saya wajib beli sepasang baju. Sebabnya, beliau tidak mahu saya menjelajah seorang diri. Hasilnya, dapatlah sepasang jubah moden berwarna HIJAU! Warna yang paling tidak DIGEMARI oleh Mr. T.. :))

Amacam? Cantik tak baju baru I ?

Perjalanan majlis bermula seawal 8.30 pagi. Agak berdebar-debar menanti masa untuk mendaki tangga pentas utama kerana hari ini saya dikehendaki mendeklamasikan sebuah sajak yang dicipta khas untuk majlis ini. Persembahan dibuat sebagai menghormati permintaan salah seorang pensyarah saya, Puan Sal.
Harap maaf diatas ketidakjelasan gambar ;p
Selesai mendeklamasikan sajak selunak mungkin, belum habis meniti tangga pentas, pasangan MC terus mengumumkan agenda penyampaian hadiah yang memaksa saya berlari-lari emak mengelilingi pentas. Fuh kus semangat. Dengan sakit di bahagian lutut yang terus menyengat bersama heels runcing 3 inci, syukur saya tidak jadi 'nangka busuk' dipertengahan larian dan anugerah tersebut selamat dalam pelukan.

Hummmm kata orang, sekeping gambar mampu menceritakan segalanya. Jadi kali ni, biarlah gambar bercerita pula. Tetiba ja idea lari bersepah..heheh

Ini classmate yang merangkap roomate saya. Harus snap gambar dengan anugerah.
~Santapan kami di hari tersebut. Nasi + ayam = Not bad. Tapi kari = Hangit~
~Trio kami yang tak cukup korum~

Puan Sal = Berbaju Ungu :)
Dikesempatan ini, saya ingin menyatakan berjuta-juta terima kasih kepada semua guru dan pensyarah yang pernah mengajar saya selama ini. Tanpa kalian, saya tidak mungkin akan naik pentas lagi.

Buat Bonda dan Ayahanda, terima kasih yang tak terhingga. Pengorbanan kalian tidak ternilai. Segalanya dikorbankan untuk anakmu ini tanpa mengira masa, wang ringgit mahupun tenaga.

Buat En. Fais aka Datuk Bandar, kata-kata semangat darimu meresapi sanubariku...

2 comments:

  1. seribu tahniah buat sahabat saya ni...bngga tidak trhingga buat kamu.....=)

    ReplyDelete
  2. thanks nita..smangt dari kamu juga buat aku makin meningkat...kegagalan lalu membuatkan aku terus bangkit..smoga kita terus dilimpahi kejayaan..

    ReplyDelete

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design