Saturday, November 5, 2011

Mana Gambar Berdua??

Ramai yang berulang-ulang kali bertanya saya soalan yang sama,
"Mana gambar berdua??"

'Berdua' dalam erti kata lain, gambar saya berdua-duaan bersama dengan Mr. T. Acap kali pula saya bertanya diri sendiri, "Untuk apa mereka bertanya?"

Apakah diatas sekeping gambar yang ada wajah kita bersama pasangan itu dapat menunjukkan nilai cinta sejati?

Sebetulnya saya amat malu untuk mempamerkan foto kami berdua untuk tatapan umum sebelum tiba masanya. Saya juga menjadi malu sendiri setiap kali terlihat foto 'mesra' pasangan yang lain. Tidak perlulah menunjukkan gambar yang tidak sepatutnya kepada umum kononnya andalah pasangan terhebat dan paling bahagia abad ini.

Tak dinafikan kami adalah pasangan yang paling kurang bergambar berdua. Ruang kesempatan berjumpa selalunya diisi dengan melakukan perkara-perkara berfaedah dan ternyata dalam agenda kami tidak ada langsung agenda khusus untuk 'mempotretkan wajah'. Mr. T amat liat kala diajak bergambar. Bohonglah kalau saya katakan kami tiada langsung gambar berdua. Ada. Tapi cukuplah untuk simpanan peribadi dan saya tidak akan sekali-kali 'mempromosi' gambar-gambar itu untuk tontonan umum jika sekadar menagih pujian demi pujian daripada khalayak yang mengatakan "Wah. Pasangan yang sepadan." Bukan pujian seperti itu yang saya dambakan.

Untuk Mr. T,

Selamat Ulang Tahun Yang Ke-25.
Semoga terus dilimpahkan rezeki yang berlipat kali ganda dan terus dikurniakan kesihatan yang berpanjangan.

0 comments:

Post a Comment

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design