Friday, July 8, 2011

Back To School :(

Assalamualaikum.
Sudah solatkah kalian semua?
Semoga ibadah kita sentiasa diterima oleh-Nya. Amin :)
Diam tak diam sudah setengah tahun menginap di villa keluarga. Hampir sebulan juga mengendong gelaran single but not available. Masa kembali bersekolah dah sampai. Rasa macam baru enam minit bercinta dengan kepulauan bantal setiap malam. Cepat sungguh masa melompat-lompat meninggalkan kita yang masih terus alpa dengan nikmat dunia. Setelah  penat lelah berakhir sudah lani aku bakal penat lelah lagi. Penat lelah memunggah almari baju, dah menidurkan 'mereka' nyenyak-nyenyak di dalam beg. Mengemas kesekalian buku-buku yang koma dalam kotak selama ini, masuk dalam beg kuliah balik. Fuhhhh...serius aku malas! Migrain pun mai ziarah dah ni. Kalaulah baju dan buku tu boleh bergerak sendiri...

Tiga hari lepas dah puas aku berlenggang lenggok menyusuri lorong barang-barang basah dan kering di Souk Al-Bukhari dengan tujuan berlatih jadi suri rumah yang berdedikasi.. Opssss...bukan sebenarnya, aku pi mengasah bakat untuk jadi seorang tukang shoping yang disegani..hehehe Sementelah aku hayun langkah kaki seorang diri di tengah hari menjeling-jeling lorong kegemaran aku (semestinya lorong ais krim dan makanan), berpusing-pusing mencari rak agar-agar serbuk yang tersembunyi, sehinggalah aku menjumpai lorong sarung kaki yang disangkut tinggi-tinggi dan memaksa aku guna sehabis ketinggian. Padahal nak beli sepasang ja pun. Hai macam baru nak masuk darjah satu ja ni tau. Sampai nak tercabut tumit aku merayau-rayau, ini saja hasilnya..



Dengan bayaran sebanyak RM 89.86 tunai..

Yang sebenarnya aku ni maha fokus orangnya. Tambah-tambah lagi bila bab nak mengosongkan dompet Leno kesayangan aku tu. Aku juga tukang survey yang cukup teliti. Sebab tu awal-awal lagi pihak penaja dah bagi pesanan berbayar, "Pi beli barang, bukan survey barang!". Oleh hal yang demikianlah hanya barang-barang di atas saja yang aku beli walaupun hampir sehari suntuk aku berpusing-pusing dalam hypermarket tu! 

Duit yuran ayah dah bayar, baju-baju pun dah selamat tidur dengan khusyuk, barang keperluan pun dah beli. Tapi persoalannya di sini, boleh tak kalau aku nak belajar dari rumah ja? Tak perlu masuk kampus dan menginap di asrama yang cantik tu? Tak payah menghabiskan tenaga meniti tangga-tangga kejayaan? Tak payah berebut-rebut menyidai baju di ampaian? Tak kena pakai baju penguin seminggu dua kali?

Mustahil. Memang mustahil. Sedangkan rumah kata pergi, sekolah kata mari.

Makkkkkkkkkkk......!!!
Cek tak mau pi sekolahhhhhh!!!!!!



*Sedikit masa lagi, entry aku bakal ditulis dengan Bahasa Inggeris sepenuhnya demi menyahut cabaran   seseorang
*Sambungan entry Story Tunang (Part 1) masih dalam pembikinan. Belum cukup masak ranum untuk dipamerkan pada umum :)

0 comments:

Post a Comment

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design