Tuesday, July 5, 2011

Penat Lelah Berakhir Sudah..

Assalamualaikum..

Fuh! Lega. Sekarang aku dah merdeka. Merdeka daripada apa? Merdeka daripada buat report praktikal. Rasa macam nak melompat-lompat dan berguling-guling. Hilang terus rasa penat lelah, bosan, dan tekanan yang maha dasyat bila semuanya dan selamat dilahirkan di atas kertas A4 Double A. Semoga 'anak' aku yang satu ini bakal berkahwin dengan markah yang tinggi nanti hendaknya. Sejuk tangan 'mummy' yang penat menaip ni tau. Sikit lagi ja nak jamp otak. Harap-harap cik pensyarah yang baik hati tu bagi markah yang berguling-guling jugaklah ye. :p

Migrain menyerang saban waktu tiap-tiap kali dok depan laptop tegak-tegak tilik report segala bagai tu. Tu belum lagi rasa loya akibat dah menyampah nak menaip dan nak reka ayat-ayat bombastik. Lebih-lebih lagi rasa sakit belakang sebab menaip tanpa sandar dekat mana-mana dinding (kesan dari lepas accident sebenarnya). Saja nak tunjuk aku ni gigih! Mata pula tak payah cakap la. Dah naik juling dah dok pandang-pandang, renung-renung skrin laptop ni. Semalam kemuncak segala kesakitan. Puas aku ketuk-ketuk kepala, kononnya dengan cara itu idea akan terjun menjunam-junam masuk dalam laptop. Tapi kehampesan! Ternyata cara itu tak berkesan. Langsung tak! Pagi tadi usai subuh, aku dah berdating dengan skrin. Bukan kehendak sebenarnya. Tapi kemestian. Kemestian untuk memastikan 'anak' aku ini lahir cukup sifatnya. Ikutkan hati mahu saja aku tinggalkan 'anak' ini terkapai-kapai sendirian.


Haaa...nilah rupa anak aku yang dah selamat dilahirkan. Alhamdulilah. Lahir sihat dan sempurna.

Setinggi-tinggi ucapan penghargaan aku ucapkan dekat dekat doktor-doktor yang sentiasa di sisi aku. Tak lain tak bukan Doktor Ink dan Doktor Printer. Penuh dedikasi depa berkhidmat dan tak buat perangai pun. Kalau tak, mati aku. Dan Mr. T juga setia menunggu aku hingga ke awal pagi.





Puas geledah satu rumah cari A4 DOUBLE A. Akhirnya aku jumpa dia dok main nyorok-nyorok nun jauh di bawah kotak. Tanpa beliau, menangis kekecewaanlah Doc Ink.




Haii.. Itulah semua cabaran dan dugaan. Itulah harga yang perlu dibayar sebagai seorang pelajar.
Walau apapun semuanya dah selesai.
Lega yang teramat sangat aku rasa.. Yuran pun dah siap bayar. Barang pun Mr. T dah sponsor. So lani kita tidur dulu.

Wassalam :)

Opssss sebelum terlupa..
Ini ganjaran dari Mr. T sebab dah siap kerja dengan jayanya. Mr. T baru bagi sebenarnya. hehe

0 comments:

Post a Comment

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design