Friday, July 1, 2011

Undilah Saya!

Assalamualaikum...
Eh parlimen belum bubar saya dah sibuk-sibuk nak rayu undi? Saya nak jadi Ahli Parlimen? Masalahnya layakkah saya ini? Budak yang belum cukup matang fikirannya??
Relaks..relaks.. entry ini tak ada kena-mengena dengan Suruhanjaya Pilihanraya ye sidang pembaca sekalian..

Alkisahnya begini...

Semalam kakak ipar aku (walaupun aku belum menikahi adiknya) men'tag'kan gambar anaknya, Adam Rifqi kat aku. Katanya Adam masuk contest untuk baby dan bapa. So di minta tolong aku vote untuk naikkan ranking Adam dalam contest tu. Ala lebih kurang macam hampa semua dok vote untuk budak-budak AF, Mentor segala tu...So aku pun buat la. Tapi voting kat dalam ni tak  perlukan walau sesen kredit dari mobil kita, cuma guna jari saja. Ni bukanlah macam tagline iklan Rejoice tu, 'guna jari pun boleh' tu, tapi nak vote kat sini memang kena guna jari. Kalau tak pakai tak naik la ranking anak sedara aku tu (bakal..heheh). Tilik punya tilik, tersangatlah kurangnya voting untuk Adam kalau nak dibandingkan dengan babies yang lain. Aku pun dok pikir punya pikir macam mana nak buat, jadi aku dapat idea. Aku PM kat hampir 300 kawan-kawan dalam Friend list FB aku, yang terdiri daripada kawan-kawan sekolah tadika sampailah kepada kawan-kawan kat Uitm dan juga Poli. Tak terkecuali saudara-mara jauh dekat. Tapi aku pilih-pilih ja la yang mana betul-betul selalu online. Kira macam rayu undi suruh depa vote untuk Adam. Pastu yang mana aku tengok tengah on chat, aku hantar kat chat box depa suruh buat benda yang sama. Aku bagi juga kat depa link yang sepatutnya, dan alhamdulilah tak sampai sehari vote untuk Adam dah menjangkau ke 80 vote. Sebenarnya Adam baby yang paling last join contest ni. So kira jumlah vote tu tinggilah kan. Baru join ja dah tinggi ;)

Individu pertama yang bagi respon kat mesej aku menjadi milik Nur Saliehah Abdul Rahman aka Leha. Leha ni jiran bilik aku masa sem 2 dulu. Terima kasih daun keladi. Lain kali aku minta tolong lagi. hahaha

Dan daripada tak ada vote yang banyak, ranking Adam semakin bertambah. Info terkini vote untuk Adam dah 81 vote.

Jadi, rakan-rakan saya yang baik hati, tolong ya ringan-ringankan jari hampa semua vote untuk Adam. Caranya mudah saja.

1. Buka page ni ZUARCITYSHOP (kelik ja kat link yang aku bagi kat sebelah ni)

2. Bila dah buka page yang dinyatakan, anda perlu klik 'LIKE'.

3. Ok, lani anda kelik pula kat sini MUHAMMAD ADAM RIFQI.

4. Lepas tu terus LIKE kat bawah gambar Adam tau.

*Peringatan : Sila berhati-hati. Aku bukan apa, risau. Bila hampa dah seronok nak like, takut ter'like' kat tempat yang salah pula.

Ok Kawan-kawan yang budiman. Selamat mengundi !!
Untuk kawan-kawan yang dah tolong vote Adam dari petang semalam, terima kasih ya. Nanti aku belanja nasi kenduri sorang dua pinggan !

Adam,


Ni ja yang MAK LANG (cewah! senyum-senyum kucing bila sebut) mampu buat untuk tolong Adam. Mak Lang harap Adam menang ok. Kalau tak ada rezeki, nanti kita masuk contest lain pula. Mana tau lepas ni akan timbul contest "Baby bersama Mak Lang"! hehe Kalau ada contest tu nanti, awal-awal lagi Mak Lang hantar gambar Mak Lang dengan Adam. Mak Lang comfirm memang kita akan menang sebab kita comel dan bulat macam bola..tau!! Sebab kawan Mak Lang kata, kalau Mak Lang yang masuk apa-apa contest, dia nak vote banyak-banyak. Sebab tu Mak Lang confident kita mesti menang Adam! Tapi ni rahsia Mak Lang dengan Adam ja tau. Jangan bagitau Pak Lang ye. Pak Lang tu jeles kalau kite glamor.. hehehhe

Love ,
~Mak Lang Gebu~


Hai.. Nama caya Adam.. Tolong Vote untuk caya ye..


:)

0 comments:

Post a Comment

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design