Wednesday, December 14, 2011

Kad Kahwin oh Kad Kahwin..

Assalamualaikum..
Hari-hari kerja aku sekarang makan dan tidur aje. Langsung tak keluar rumah melainkan keluar menyapu kat halaman rumah ataupun angkat jemuran di ampaian. "Eni,,angkat jemuran. Hujan turun.." saja aku pinjam dialog Pendekar Mustar dalam drama Pendekar Bujang Lapok..haha

Memandangkan aku kini menyandang gelaran Penganggur Terhormat, since date pun dah comfirm, jadi aku pun mula google contoh-contoh kad kahwin. Mood nak kahwin tu mula menyerang sampai miang-miang badan ni ha. Beraneka macam aku jumpa. Ada yang bentuk hati, bentuk bulat, dan bentuk tiga segi pun ada. Aku pun naik pening nak pilih design yang mana satu. Aku dah lantik kawan baik aku Cik Puan Munyati untuk buat kad kahwin aku. Ada banyak juga kad kahwin yang cik puan tu design. Jadi haritu sebelum cik puan suami isteri berangkat ke United Kingdom, ada la depa bawak kat aku contoh-contoh kad. Apa ja yang cantik di mata cik puan tu, selalunya cantik di mata aku. Jadi terpulang kat cik puan lah yek nak design macam mana pun. Yang penting harga berbaloi..hehe

Tapi ikutkan hati, aku sekadar nak pilih kad yang print atas kertas A4 tu ja! Jimat duit. Buat yang grand dan bagi kat orang pun bukan depa nak simpan dalam frame buat kenangan, ye tak? Aku sendiri pun kalau dapat kad kahwin sesapa tak ada maknanya aku nak simpan buat kenangan. Jadi aku assume tak ada orang jugak yang akan simpan kad kahwin aku nanti. Sebab aku rasa bila nak buat kad, memang perlu kekalkan semangat Haji Bakhil dalam diri sebab bagi aku banyak lagi benda lain yang perlu diberi perhatian melebihi sekeping kad! Lagipun jemputan cuma nak tengok bila majlis berlangsung ja, ada map, ada nombor telepon tuan rumah, cukuplah.

Aku paling tak berkenan kalau dapat kad yang pamer gambar kedua-dua 'maple'. Apasal kau tak suka? Sekurang-kurangnya orang tau sapa pengantinnya. Ya! aku memang tak suka! Titik! Sebabnya aku rasa dah tak surprise kalau orang dah tengok pengantin. Pengantin kan individu dikehendaki di setiap majlis kahwin. Paling-paling aku sakit mata bila dekat kad kahwin tu pasangan 'maple' ni bergambar bagai nak rak, macam dah halal ja. Kalau yang nikah awal tu dimaafkanlah. Tapi kalau yang belum nikah masa kad tu dicetak, apa cerita tu?? Kang tak pasal-pasal ja berbakul dosa aku umpat korang posing maut kat kad kahwin.

"Class apa buat kad kawen ada gambar pengantin." Kau hado duit lobih, ekau buek lah. Aku memang kodokut. Aku tak cukup duit nak buat kenduri, ado kau bantu? Hampeh.

Tapi dari sisi positifnya, aku rasa bila buat kad kawen yang ada gambar pengantin, akan mengurangkan risiko tersilap masuk rumah kenduri. Nak-nak time cuti sekolah macam lani, berduyun-duyun orang buat bekwoh! Kang tetiba ja dah kenyang tambah nasi sampai 4 pinggan, sekali baru kau perasan kau tersilap rumah kenduri, sembunyi kepala dalam badan ja la jawabnya. Malu babe!

Mari-mari jamu mata kad kawen yang menarik minat aku. Mana-mana yang korang rasa cantik, bagitau aku hokay. Semua ni kad kawen dari Kedai Printing milik Puan Munyati dan suami.. (klik untuk melawat kedai tersebut)

Nampak classic kan kad-kad di atas?




Eh apesal tetiba ja aku nampak kad yang ada gambar pengantin ni macam cantik pulak?? heheh :p

0 comments:

Post a Comment

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design