Sunday, December 18, 2011

Syukur Masih Bernafas Hingga Tahun Ke-23 :)

"Selamat hari jadi sayang. Semoga cepat dapat kerja.."

Terharu disitu menerima ucapan Mr. T (walaupun terlewat sembilan minit) hehe
Ya. Hari ini 18 Disember 2011, genablah usia aku 23 tahun. Orang lain dah nak masuk 24 tahun, aku baru terhegeh-masuk 23 tahun.. Awet muda katakan. Awet muda la sangat.

Tepat pukul 12.00 tengah malam, tetiba ja akaun FB aku yang suam-suam kuku, menjadi panas berasap. Berduyun-duyun simbahan dan tempias ucapan demi ucapan menerjah. Henfon tidak mahalku pulak ber'BIPP-BIPP' tanpa henti. Berebut-rebut mesej masuk. Walaupun menerima ucapan klise saban tahun, tapi aku tersangat menghargainya. Aku terharu. Tersangat terharu. Tiada apa yang mampu aku katakan, melainkan melaungkan ucapan : "TERIMA KASIH SEMUA!!!" 


Hati aku yang kecik menjadi sebesar-besar padang bola bila terima ucapan demi ucapan selamat dari anda semua. Antara orang terawal yang mengucap selamat kepada aku ialah selebriti TV3 - Nizal Mohamad, Sepupuku Harith (tepat pukul 12.00 pulak tu. He should be reward!), Zahrah Zubaidah Omar Farukh Khan (rakan kelas aku di UiTM dulu), sepupuku Atikah dengan ucapan yang cukup menyentuh hati (kakak love you more Tikah), AYAH, Ainzzah, 'Kembar' ku Haniza (berikutan kami lahir pada tarikh dan tahun yang sama dan kami juga merupakan jiran bersebelah meja di sekolah dulu), Mak Teh, Fida, Nadia, Angah-angah sekalian.. Mmm ramai lagi laaaa...Nak senaraikan nama sorang-sorang yang bagi ucapan tu pun, kang penuh pulak page blog ni.. Sekali lagi aku nak ucapkan TERIMA KASIH!!! (lebih afdal kalau ikut nahu Alleycat..haha)

Hari ulang tahun kali ini masih sama seperti hari-hari biasa. Tiada acara potong kek secara besar-besaran.. Tiada hadiah walau sebesar syiling 5 sen. Sekadar dapat tiga slice kek Secret Recipe dari Mr. T, yang dah tinggal separuh slice sahaja :( Sekadar sambut seorang diri kesepian di teratak keluarga ini.. :(

Terima kasih untuk mak kerana melahirkan dan membesarkan saya.
Terima kasih kepada ayah yang bersusah payah membahagiakan hidup saya.
Terima kasih kepada MAK & AYAH.
Terima kasih kerana mengurniakan saya keluaga sebahagia ini..
Ok last but not least, potret terbaru dari Birthday Girl yang tersenyum dalam kepenatan..Sila abaikan wajah yang kurang kegebuan dek kerana kehabisan bedak Silky Girl..huahuahua
Ok. Bye! 
Birthday pun dah nak expired ni ;p

0 comments:

Post a Comment

 

A WOMEN'S DIARY Template by Ipietoon Cute Blog Design